Anyajegyszűrés, bőrdaganatok, tanácsadás

A testünkön lévő növedékek, vagyis a bőrdaganatok esztétikai, irritációs és lelki okokból is zavarnak minket.

Bakteriális bőrfertőzések

Leggyakoribban jelentkező fertőződések a bőrön: ótvar, orbánc, kelés.

Benőtt köröm

Amikor a köröm sarka pedikűrözési hiba következtében kitépésre kerül, több folyamat indul(hat) el.

Bőr alatti csomók, faggyúciszták

Kinyomni nem lehet. A nagyobb, a bőr alatti zsírszövet mélyén lévő faggyúcisztákat sebész távolítja el, a faggyút termelő tokkal együtt.

Egy kis esztétika

...az én gyakorlatomban.

Ekcéma - allergiás bőrkiütések - steroidok

Fertőző bőrkiütéssel járó betegségek

Gombás fertőzések

Fontos a megfelelő gyakorisággal végzett kombinált lokális kezelés. A belső gyógyszerszedés – laboratóriumi kontrollálással - a mélyebb hámrétegeket mentesíti a gombaspóráktól.

Hajas fejbőr betegségei

Többek között: diffúz hajhullás,foltos hajhullás,gombás fertőzés,lelki háttér... Nem egyszerű helyreállítani az egyensúlyt, megoldani a problémát.

Herpesz

Fájdalmas viszkető-égő hólyagcsoport, mely többnyire a szájszélen alakul ki.

Körömgombásodás

A körömszél sárgás lesz, megvastagszik, a köröm töve felé terjed.... Vannak esetek, mikor a környező bőrről terjed át a körömre a fertőzés.

Krónikus sebek - lábszárfekély

Kullancs okozta betegségek

Ne ijedjünk meg, amikor bőrünkön észleljük a kullancsot! Törekedjünk minél előbb eltávolítani úgy, hogy a potrohát ne roncsoljuk, ne nyomjuk össze (a potroh összenyomásával saját magunkba injektáljuk a kórokozókat).

Nem fertőző bőrkiütéssel járó betegségek

A nem fertőző bőrkiütéssel járó betegségek esetében a szervezet által termelt ellenanyagok összekapcsolódnak az elpusztított kórokozókkal. Így jönnek létre az immunkomplexek, melyek a vérkeringéssel a kiserek területén kiszóródva jellegzetes tüneteket adnak.

Övsömör

Régen rettegett kórnak számított, mert hosszan tartó, erős fájdalom maradt vissza utána. Herpesz-szerű hólyagcsoportokkal kezdődik, melyek egy ideg ellátási területén sávszerűen helyezkednek el, deréktájon valóban övszerűen és féloldalasan látjuk.

Pattanások - acne - rosacea

A serdülőkorban kezdődő, a felnőttkorra áthúzódó, sokaknak egész életére nyomot hagyó pattanásos bőrbetegség az acne.

Pikkelysömör (psoriasis)

A pikkelysömör az elszarusodási zavarok közé tartozik. Az egyik leggyakoribb bőrbetegség, kb. minden 12. ember pikkelysömörre való hajlammal születik.

Szemölcsös növedékek

A közönséges szemölcs tenyéren, talpon, kézujjak kézháti felszínén gyakoribb, de más testrészen is előfordul.

Tyúkszem

...közönséges bőrkeményedés, a kifejezetten nyomásnak kitett bőrfelületeken képződik. - A vírusos növedéket sokszor tévesen tyúkszemnek nevezik.