Gyermek-Herpesz

Herpesz a gyermekeknél

Herpesz: fájdalmas viszkető-égő hólyagcsoport, mely többnyire a szájszélen alakul ki. Ha sűrűn ismétlődik, illetve kiterjedtebb, súlyosabb tüneteket mutat, akkor indokolt a vírusra ható tabletta szedése. Naponta 5×400 mg acyclovir származékú tabletta szedését javasolom a lokális szárító és hámosító kezeléssel együtt. A folyamatos hatáshoz naponta többször pótoljuk a krémet (minden étkezés, folyadékfogyasztás, stb. után). Fontos a higiénia (saját evőeszköz, papírtörlők használata). Claudius császár idejében állítólag a herpesz járvány miatt a csókolózást egy időre megtiltották; tünetek esetére bizony indokolt lehetne a tiltás manapság is. Gócvizsgálatokkal az immunrendszert gátló faktorokat kutatjuk.

A nemi tájon történő első herpeszes fertőzés sokszor általános tünetekkel (láz, rossz közérzet) jár, és a környéki nyirokcsomó fájdalmasan megduzzad. A herpesvírus 2-es típusa okozza, géndiagnosztikával mutatható ki a sebváladékból (GenoID). Ebben az esetben a vírusra ható tablettát (2-3.generációs acyclovir származék) a gyógyulás érdekében maximális adagban kapja a beteg, A hagyományos antivirális készítmények nem hatnak.

Sűrűn kiújuló herpesz esetén ajánlatos (laborvizsgálatok után) az immunrendszer erősítése, melyre sokféle alternatív módszer ajánlkozik. Többek között javasolt az oxigéndús levegőn végzett rendszeres aktív mozgás, kellő minőségű és hosszúságú éjszakai alvás, egészséges táplálkozás (tudjuk-e biztosan mi is az?). Gondolni lehet még a számítógép sugárhatásának csökkentésére (limitált használatára, leszigetelésére).

Ne felejtsünk el örülni és nevetni, mert az is gyógyít!